Nagy fába vágja fejszéjét az OC Investment Solutions az év hónapjaiban, Vincze Edit, ügyvezető ugyanis elindítja a cég legújabb szolgáltatását, a Home Staging üzletágat.
„A folyamatos innováció mellett a piaci folyamatokra is reagálunk ezzel a lépéssel.” – fejtette ki Vincze Edit.
„Az elmúlt hetekben naponta több cikk jelenik meg arról, hogy egyre kevesebb a vevő az ingatlanpiacon, és ezzel szemben egyre több a meghirdetett ingatlan.
Az elmúlt években elég volt a tulajdonosoknak néhány közepes fotóval meghirdetni a lakásukat, egy jobb lokációban lévő házban heteken belül biztosra vehető volt, hogy megérkezik rá a vevő. Még akkor is, ha nem volt éppen a legkedvezőbb az első benyomás és ezért az eladási ár közel sem volt a maximális amit az eladó kaphatott volna érte, megtörtént az adás-vétel. A mostani piaci helyzetben, amikor a vevők száma erősen visszaesett és egyre több az ingatlanhirdetés már nem lesz elég az otthonukról pár közepes fotó, pár soros leírással ahhoz, hogy eladjuk a lakásunkat. Vagy új módszerre és szemlétre lesz szüksége az eladóknak, vagy kénytelenek lesznek az árból engedni és akár milliókat bukni az eladáson.
De mi kell ahhoz – a reális árazáson túl-, hogy minket hívjanak fel az ingatlankeresők? Hogyan tudjuk az eladási árat is maximalizálni, ahelyett, hogy kellemetlen alkukba kelljen bonyolódnunk? Itt jön a képbe a Home Staging szakember, aki egy teljesen új szemléletet visz az ügyletbe, és mint ingatlanpiaci termék kezeli az addig otthonként tekintet lakást, házat. Az szemlélet lényege, hogy ő pontosan tudja, hogy az érdeklődő és leendő vevő, nem a tulajdonosok korábbi életét akarja látni, hanem olyan teret és enteriőrt, ahol eltudja képzelni az ő saját életét. Mert ami lakni jó, eladni nem lesz jó.
A Home Staging nem csupán egy kis rendrakás, egy kis takarítás és némi bútortologatás. Arányokat, légiességet, funkciókat, a közízlésnek megfelelő tereket kell alkotunk ahhoz, hogy megfelelő hatást érjünk el. Míg a lakberendező dolga, hogy egyéni elképzelések alapján, személyre szabottan, az ott élők ízlését és igényeit szolgálja ki, addig a Home Staging szakember egy semleges, mindenki számára tetszetős stílust, a lakás funkcióit, a térben rejlő lehetőségeket kívánja megmutatni a leendő vevőnek.
Az emberek 96%-a nem képes elvonatkoztatni, nem látja a teret, a lehetőségeket egy lakásban, nekik meg kell mutatni azt, hogy képesek legyenek beleképzelni magukat, és még alkudni se akarjanak.
A „beleszeretős” lakás élhető, világos, tiszta és kellemes illatú. Igaz ez a megközelítés a még üres, új lakásokra is. Az érdeklődő egy bútor nélküli lakásban csak a nettó falakat látja, életérzés, hangulat nélkül. Pedig az ingatlanvásárlás szinte mindig érzelmi döntés, az elköteleződéshez kellenek az érzelmek.
A Home Staging módszerével felkészített lakások 3 hónapon belül, akár 10-30%-kal magasabb áron kelnek el, mint versenytársaik!
Az OCS már korábban is kapott felkéréseket ingatlanfejlesztő partnerektől és újlakás befektetőktől lakások eladásra való felkészítésére, ezért a használt és lakott lakások felkészítését támogató új üzletág beindítása már szinte csak technikai kérdés volt. Azt remélem, hogy a Home Staging ilyen formán szolgáltatássá emelése a cég portfóliójában egy új piacot nyit ki az eddig zömében szakmai, B2B területen működő OCS számára, és az év végére akár többszáz elégedett magánembert szolgálhatunk ki sikeres ügyletekkel a Home Staging segítségével. Tudjuk, hogy ez szemlélet még sokat számára ismeretlen, szokatlan lehet itthon, azonban a külföldi példákat látva, a számokat, a statisztikákat ismerve biztos vagyok benne, hogy a magyar ingatlanpiaci szereplők – akár új lakást fejlesztők, akár magánemberek – hamar meglátják a Home Staging-ben rejlő lehetőségeket, hogy minden lakáseladó a lehető legmagasabb áron tudja majd eladni ingatlanát, még nehezebb gazdasági környezetben is.”